- Forside
- De 10 mest overhalte delene i 2020
De 10 mest overhalte delene i 2020
Og her er de samlet da: De 10 mest renoverte delene i 2020! Sammenlignet med tidligere år, ser vi - logisk nok - at deler fra nyere biler stiger på oversikten. Se under her hvilke deler som har dukket opp i vår oversikt!
ATE MK61
Den delen som uten tvil er mest overhalt hos oss i 2020 er ATE MK61. Den er også kjent som ATEMK60E og er egentlig en "luksusversjonen" av MK60. Det er først og fremst i diverse VAG-modeller, som f.eks. Audi A3 og VW Golf, hvor dette systemet skaper hodebry.
Mercedes Benz Temic VGS (722.8) CVT / FCVT
I fjor var denne delen den mest overhalte enheten, men må finne seg i en 2. plass i år. Vi snakker om Temic 722.8 CVT TCU som er brukt i A-klassen (W169) og B-klassen (W245) fra Mercedes-Benz.
Bosch 8 ABS
Bosch 8 ABS er oppfølgeren til Bosch 5.7. Denne kommer inn til vår renoveringsavdeling med feilmeldinger på hjulsensorer og pumpemotor.
Bosch 8 ESP
Bosch 8 ESP må sies å være den luksuriøse varianten av den ovenfor nevnte "standard" ABS-enheten. Drevet av stadig større krav til sikkerhet, er denne enheten å finne i fler og fler biler.
Ford Focus II 2005-2010 instrumentenpaneel
Det eneste instrumentpanelet på denne oversikten er det fra Ford Focus II (2005 - 2010). Dette kommer til oss med displayproblemer eller med feilkode U1900 som vanligste feil.
ATE MK60 Hydraulic unit (with internal pressure sensor)
Sier man MK60, sier man trykksensorfeil og det er ikke uten grunn! Dette ABS-systemet har i årevis vært en av de mest overhalte enhetene hos ACtronics.
ATE MK70
Den kompakte oppfølgeren til MK60 kalles MK70. Denne ABS-enheten er i bruk siden 2006 og finnes i et bredt utvalg biler fra Europa, Amerika og Asia.
DSG 7 DQ200 (0AM)
Som man kan utlede fra navnet er DSG 7 brukt i 7-trinns automatkassen i forskjellige VAG-modeller. Vi nevner i forbifarten Audi A3, Volkswagen Caddy og Volkswagen Golf 6.
Delphi Delco Multec HSFI-2.x / HDRC
Alle som har holdt på med Opel er vel kjent med Delphi Delco Multec. Denne styreenheten blir brukt i forbindelse med Z16SE-motoren er kjent for at innvendige forbindelse går i stykker på grunn av vibrasjoner.
Hella Turbo Actuator
Til slutt vil vi nevne Hella turboaktuator. Dette er en elektro-mekanisk del som brukes til å styre turboer fra Garret. Denne delen er som oftest utstatt for mekanisk slitasje.
Finner du ikke din del i denne lista?
Ingen fare! Vi har et kjekt verktøy du kan bruke for å lete etter din del.