DSG 7 DQ200 (0AM)

For å se priser, må du registere deg

DSG 7 DQ200 (0AM) - Reparasjon av TCU’er
Ved å velge å overhale denne delen sparer du 11 kg i råvarer.

Vanligste problemer

  • Kortslutning i girkasse styreenhet og / eller sikring har gått.
  • Fullstendig elektronisk svikt i girkassen
  • 005636/P1604 - Internal Control Module: Output Driver IC Error
  • 16946/P0562/001378 - System Voltage too low
  • Internal leak: P17BF - Hydraulic pump system overload protection
  • P189C/006300 - Function Restriction due to Insufficient Pressure Build-Up

Er ikke klagen din oppført? Vennligst kontakt vår kundeservice

Bestill fra lager og spar tid!

Enkelt og raskt: Bestill delen direkte fra lager. Det er pant på delen som du får tilbake så fort den defekte delen er mottatt og undersøkt av oss. Bestill før kl 1600 på arbeidsdager og du har delen innen kort tid hos deg.

Hvordan vi jobber

Vi overhaler den delen du har sendt. Prisene er eksklusive fraktkostnader og mva. Våre priser er kun for verksteder og forhandlere og ikke for private.

DSG 7 DQ200 (0AM) reparasjon

DSG står for "Direkt Schalt Getriebe" eller "Direct Shift Gear". 7 for antall gir, bokstavene DQ for tverrgående plassering av girkassen og 200 for det nominelle dreiemomentet. Kontrollenheten til denne DSG-overføringen kalles "Mekatronisk". Det er derfor også en selvskiftende manuell girkasse. 0AM er en 7-trinns versjon med en tverrgående girkasse med et nominelt dreiemoment på 200 Nm, utstyrt med en tørrplatekobling. 0AM brukes i forskjellige små og mellomstore biler i VAG-gruppen: VW Golf IV, VW Polo og Audi A3.

Føreren kan merke feil med DSG-girkassen når girskiftindikatoren i dashbordet blinker, DSG-girkassen ikke lenger skifter og bilen støter når den kjører bort. Dessuten kan DSG spre en brent lukt i og rundt bilen.

Vanlige feil og feilkoder

Vanlige feil inkluderer kortslutning i girkassens kontrollenhet og/eller en sikring som har gått, fullstendig elektronisk svikt i girkassen og intern lekkasje i hydraulikkblokken. Ulike feilkoder kan også forekomme på andre kontrollenheter i bilen.

Teknikere kan observere feil under en prøvekjøring eller under en verkstedinspeksjon av kjøretøyet. Hvis en kortslutning er tilstede i TCU ("Mekatronisk"), observeres en brent lukt og kommunikasjon med enheten er ikke lenger mulig.

Problemene og manglene skyldes ofte ledende avleiringer i girkasseoljen. Dette fører til kortslutning og en sikring som har gått av "Mekatronisk". Sprekker i den hydrauliske blokken rundt trykkakkumulatoren kan også være til stede. Dette skyldes akkumulatorens store masse i forhold til enheten.

Reproduksjonsprosessen

Før en TCU eller annen komponent sendes inn, er det viktig å foreta en riktig diagnose. Dette vil muliggjøre en skikkelig og rask reproduksjon for å utbedre feilen.

Reparere en TCU DSG 7 eller andre deler?

Ønsker du å reprodusere en defekt DSG 7 eller andre TCU-enheter? Hvis du mener at TCU-en din er feil, må du fylle ut et bestillingsskjema for reproduksjon. Vær oppmerksom på eventuelle tilleggselementer som kan være nødvendige for at vi skal kunne teste enheten.

Ønsker du å reprodusere et produkt som ikke er oppført på nettstedet vårt? Kontakt oss for å se om hvilke løsninger vi kan tilby.

Kundevurderinger