- Forside
- Turbo Aktuator
Aktuatorer reparasjon
Under en turbo-reparasjon kan den elektriske motoren, snekkegiret eller kretskortet overhales. ACTRONICS overhaler turboaktuatorer med egenutviklet verktøy og utstyr. En overhaling av turboen er en økonomisk og holdbar reparasjonsløsning.
Turboaktuator tilgjengelig
Aktuatorer reparasjon
1 Resultat 1 Side
Ikke kunnet finne delen?
Be om et tilbud så ser vi etter en passende renoveringsløsning sammen med deg.
Under en turbo-reparasjon kan den elektriske motoren, snekkegiret eller kretskortet overhales. ACTRONICS overhaler turboaktuatorer med egenutviklet verktøy og utstyr. En overhaling av turboen er en økonomisk og holdbar reparasjonsløsning.
Turboaktuator tilgjengelig
Hva er en turboaktuator?
Turboaktuatoren styrer turbotrykket i motoren. Denne trykkkontrollen er nødvendig for å forhindre at turboen kontinuerlig blåser luft inn i motoren. Aktuatoren sørger derfor for at turbotrykket justeres etter omstendighetene og riktig mengde luft kommer inn i motoren. På grunn av strengere miljøkrav er flere biler nå utstyrt med turbo enn tidligere. Mange av disse bilene er utstyrt med Garrett Turbo og Hella Turbo Actuator.
Turboaktuator defekt: Diagnose
Det er flere mulige problemer med turboaktuatorer. En bil med lav eller ingen effekt, delvis eller fullstendig turbosvikt er de vanligste problemene rundt en ødelagt turboaktuator.
Turbo feilkoder per bilmerke
Hella Turbo Actuator er den mest brukte aktuatoren i kombinasjon med Garrett Turbo. I oversikten under finner du en oversikt over de vanligste feilkodene og tilsvarende bilmerke.
Turbo feilkode |
Bilmerke |
3F57 | 4191 |
|
P132A | P132B | P139A | P1952 | P1953 | P2263 |
|
2510 |
|
P0046 | P0047 | P0048 | P0238 | P2263 | P259E |
Range Rover |
P1952 | P1953 |
Volkswagen |
I tillegg kan de generelle feilkodene P0234, P0299 og P2263 også spores til funksjonsfeil i turboaktuatoren.
Aktuatoroverhaling og test
Overhaling av turboaktuatoren er mulig hvis det er problemer med turbotrykket. Den elektriske motoren, snekkegiret eller kretskortet kan repareres og forbedres. Den defekte delen repareres og gjenbrukes. Dette eliminerer behovet for å kjøpe nye deler, noe som gjør overhaling til en billig og holdbar reparasjonsløsning.
ACTRONICS sitt unike testoppsett gjør det mulig å simulere og teste turboaktuatoren. Under testen kontrolleres det om aktuatoren går jevnt og om elektronikken fungerer optimalt. En omfattende slutttest brukes for å sjekke om det renoverte produktet fungerer like godt som et nytt.
Turbo reparasjonskostnader
Prisen på turboreparasjon er vanskelig å fastslå på forhånd. Kostnadene avhenger av bilmerke, modell og type bil. Vi skreddersyr overhalingen av turboaktuatoren til dette og gir et spesifikt tilbud for hver overhaling.
Skifte turboaktuator hos ACTRONICS?
HHar du en bil med ødelagt turboaktuator på verkstedet ditt? Ikke velg en ny turboaktuator, men få delen overhalt av ACTRONICS. Dette betyr at du velger den billigste og mest bærekraftige løsningen.
- Billigere enn en ny aktuator i bilen
- 2 års garanti på overhalingen
- Plug & play: Ingen grunn til å lære den inn på nytt
Turboaktuator – FAQ
Hva er en turboaktuator?
Hvorfor går aktuatoren i stykker?
I hvilke biler slites aktuatoren ut?
- Mercedes-Benz E-Klasse
- Volvo V70
- Mercedes-Benz Sprinter
- Ford Mondeo 3
- BMW 3-serie