TCU’er reparasjon Multitronic / Hytronic VL300

For å se priser, må du registere deg

Mer enn 5000 kunder gir oss en 9,4!
Multitronic / Hytronic VL300  - TCU’er reparasjon
Ved å velge å overhale denne delen sparer du 0,68 kg i råvarer.

Vanligste problemer

  • Feilkode P0722 & P0730
  • Bilen vil ikke starte
  • Feilmeldingen "F" vises stadig i kombiinstrumentet
  • Ikke mulig å skifte til 'R'
  • Automatgir skifter gir dårlig
  • 17090/P0706/001798 - Transmission Range Sensor (F125) - Implausible Signal

Er ikke klagen din oppført? Vennligst kontakt vår kundeservice

Bestill fra lager og spar tid!

Enkelt og raskt: Bestill delen direkte fra lager. Det er pant på delen som du får tilbake så fort den defekte delen er mottatt og undersøkt av oss. Bestill før kl 1600 på arbeidsdager og du har delen innen kort tid hos deg.

Hvordan vi jobber

Vi overhaler den delen du har sendt. Prisene er eksklusive fraktkostnader og mva. Våre priser er kun for verksteder og forhandlere og ikke for private.

Defekt Multitronic/Hytronic VL300 

Styreenheten VL300 er hjernen i Audi's Multitronic og Hytronic automatiske girkasser. Denne typen transmisjon er spesielt tilpasset modellene A4, A6 en A8. Hvordan merker sjåføren at det er problemer med den automatiske girkassen?  På displayet i dashbordet vil man se en "F", det er funksjonsfeil i girkassen, man kan ikke sette den i revers eller motoren nekter å starte. 

Feilkoder Audi Multitronic/Hytronic VL300

  • F125: Feil på multifunksjonssensoren
  • G182/G195/G196: Feil på hastighetssensorene
  • 0709/1709: "F" i displayet
  • P0722/P0730: Veksler dårlig

I tillegg er det problemer med Multitronic/Hytronic VL300 som fører til at bilen ikke vil starte på grunn av feil i girkassen og at den ikke kan settes i revers (R). Ved defekt TCU er det dessuten mulig at girkassen ikke skifter gir.

Reparasjon Multitronic/Hytronic VL300

ACTRONICS reparerer, renoverer og gjenoppretter blant annet denne typen Audi Multitronic/Hytronic VL300 sammen med mange andre typer TCU'er. En god diagnose er av vesentlig betyding for en vellykket renovering. ACTRONICS har et spesifikt testoppsett for hver type TCU, slik at vi kan stille den riktige diagnosen, teste alle funsksjoner og foreta en kvalitetskontroll. Slik sørger vi for at suksessraten her hos ACTRONICS er ekstremt høy.

Følg fabrikantens instruksjoner ved demontering av TCU. Ikke send med den hydrauliske blokka (labyrinten), bare TCU! Ved montering av enheten følges fabrikantens instruksjoner og kodekortert fra ACTRONICS som følger med. Eventuelle tilstedeværende feilkoder må slettes. 

Vellykket renovering av ACTRONICS

Når TCU er ankommet oss, foretas det en "Entry Test". Under denne testen ser vi om vi kan få fram oppgitte feil og om det er tilfelle, vil TCU'en overhales. Etter  at renoveringen er utført tar vi en funksjonstest vi kaller "End Of Line" (EOL) test, hvor vi kontrollerer om problemene er løst og at den fungerer slik den skal. 

Har du problemer med en Multitronic eller Hytronic VL300 styreenhet i en Audi? Via vår hjemmside kan du raskt og enkelt starte et renoveringsoppdrag. Ved en reparasjon utført av ACTRONICS er det ikke nødvendig med nye deler. Dermed er vår renovering en rimelig og pålitelig løsning. 

  • Rimeligere enn en ny TCU
  • 2 års garanti på renoveringen
  • Innlæring ikke nødvendig, den leveres "plug&play"

Bilbedrifter kan enkelt lage et renoveringsoppdrag for denne typen Audi TCU via vår hjemmeside. Logg inn eller lag en konto og meld inn ditt renoveringsoppdrag. 

Begynn oppdrag

1. Logg inn eller opprett en konto

ACTRONICS samarbeider utelukkende med bilfirmaer, merkeforhandlere og spesialister. Du trenger en ACTRONICS-konto for å legge inn en bestilling. Kundeservicen vår vil vurdere om kontoen din vil bli godkjent basert på informasjonen du oppgir.

2. Finn delen din og opprett en bestilling

Velg kjøretøyet ditt øverst på denne siden, og velg delenummeret du kan lese på delen. Klarer du ikke å lese OE-nummeret? Velg deretter alternativet «OE-nummeret er ikke i listen» på denne siden. Finner du ikke delen? Be deretter om et tilbud.

3. Skriv inn diagnostikkinformasjonen og bestillingsdetaljene dine.

Når du sender inn en revisjonsordre, ber vi om mer informasjon om diagnosen din, for eksempel observasjoner og/eller en feilkode. Dette vil hjelpe oss med å gjennomføre revisjonen. Etter dette velger du frakt- og betalingspreferanser og starter bestillingen.

4. Pakking og frakt

Sørg for at delen er forsvarlig pakket slik at den ikke blir skadet under transport. Har du valgt vår hentetjeneste? Vi sørger da for at delen blir hentet hos deg. Dette skjer ofte i løpet av få timer på virkedager (mellom kl. 08.00 og 18.00). Har du valgt å sende selv? Ta deretter pakken med til et pakkeutleveringssted i nærheten av deg. I begge tilfeller vil du motta instruksjoner fra kundeservicen vår.

5. Vi tester komponenten.

Vi tester og inspiserer delen din så snart den ankommer oss. Så starter vi revisjonen. Noen ganger viser testen vår noe annet enn den diagnostiske informasjonen. I så fall vil vi kontakte deg og dele våre funn og diagnose. Vi tar kun betalt for testing og ingen revisjonskostnader.

6. Vi reviderer delen.

Våre spesialister vil overhale delen din. Du vil motta oppdateringer slik at du alltid er oppdatert på statusen på oppgaven din. Når delen din består den siste testen vår, sender vi den til deg. Om nødvendig tilbyr vi ytterligere verkstedinstruksjoner og tips.