TCU’er reparasjon Continental 7G-tronic (722.9) First, Second and Third Generation

For å se priser, må du registere deg

Mer enn 5000 kunder gir oss en 9,4!
Continental 7G-tronic (722.9) First, Second and Third Generation - TCU’er reparasjon
Ved å velge å overhale denne delen sparer du 0,49 kg i råvarer.

Vanligste problemer

  • Feil på hastighetssensor - Feilkode (r): 0717, 0718, 0722, 0723, 2200, 2201, 2204, 2205, 2206,2207, 2767, 2768; Bilen går i nødmodus.

Er ikke klagen din oppført? Vennligst kontakt vår kundeservice

Bestill fra lager og spar tid!

Enkelt og raskt: Bestill delen direkte fra lager. Det er pant på delen som du får tilbake så fort den defekte delen er mottatt og undersøkt av oss. Bestill før kl 1600 på arbeidsdager og du har delen innen kort tid hos deg.

Hvordan vi jobber

Vi overhaler den delen du har sendt. Prisene er eksklusive fraktkostnader og mva. Våre priser er kun for verksteder og forhandlere og ikke for private.

La oss reparere en 7G-Tronic (722.9) TCU

TCU Continental 7G-tronic er hjernen til 722.9 automatkassa fra Mercedes Benz. Denne girkassa har 7 gir i stedet for 5. Disse ekstra 2 girene gir motoren mulighet for et mindre arbeidsområde, noe som gjør giringen jevnere og resulterer i mer komfort, lavere drivstofforbruk og mindre støy. 7G-tronic brukes hovedsakelig i Mercedes Benz-modeller fra mellomklassen og i større segmenter. Føreren av bilen merker at det er problemer med girkassa på grunn av feilmeldinger på dashbordet, fordi bilen ikke girer skikkelig og fordi transmisjonen går i nødmodus.

Mulige defekter og feilkoder

Teknikerne på verkstedet kan observere symptomene under en prøvekjøring og avlesning av livedata. Diagnostisetesteren kan brukes til å lese ut de lagrede feilkodene. TCU 7G-tronic 722.9 brukes i ulike Mercedes Benz-modeller. Vanlige klager er: automatgiret girer ikke riktig eller ikke i det hele tatt, bilen går i nødmodus, ulike feilmeldinger på displayet, feilkoder som refererer til hastighetssensorene. Problemene og defektene er ofte forårsaket av sensorer av dårlig kvalitet. Vanlige feilkoder for Multec er:

Feil på turtallssensorer: 

  • 0717
  • 0718
  • 0722
  • 0723
  • 2200
  • 2201
  • 2204
  • 2205
  • 2206
  • 2207
  • 2767
  • 2768: Transmisjon i nødmodus (periodisk)
  • 0705: Feil i krets transmisjonsrekkeviddesensor

Det kan hende at bilen nekter å starte ved feil i TCU. 

Risikoer: Ved en defekt i TCU vil bilen ikke gire slik den skal eller ikke gire i det hele tatt. Bilen vil ikke være kjørbar.

Informasjon til mekaniker

Før demontering er det viktig å følge fabrikantens instruksjoner. Ikke send med ventilblokka med solenoider. Dette for å hindre tranportskader på TCU. Ved montering gjelder at fabrikantens instruksjoner følges og tipsene ACTRONICS legger ved i forsendelsen. 

Hvis vi finner feil med TCU, vil vi gjennomføre en full reproduksjon av enheten. Vi vil alltid følge opp dette med en EOL-test (End of Line) som gjør at vi kan godkjenne at reproduksjonen har løst alle rapporterte feil.

Overhalingsløsning

Når TCU er mottatt hos oss, vil den først testes. Denne testen utføres for å bekrefte feilene kunden oppgir. Når dette er gjort og om nødvendig, vil delen overhales. Etter overhaling vil delen testes på nytt for å bekrefte at feilene faktisk er avhjulpet og at den fungerer slik den skal.

Start oppdraget

1. legg delene dine i esken 2. Plasser klistremerkene på esken 3. Få pakken din hentet eller send den selv