Continental 7G-tronic (722.9) First, Second and Third Generation

For å se priser, må du registere deg

Continental 7G-tronic (722.9) First, Second and Third Generation - Reparasjon av TCU’er
Ved å velge å overhale denne delen sparer du 1 kg i råvarer.

Vanligste problemer

  • Feil på hastighetssensor - Feilkode (r): 0717, 0718, 0722, 0723, 2200, 2201, 2204, 2205, 2206,2207, 2767, 2768; Bilen går i nødmodus.
  • P0705 - Girkasserekkevidde sensor (TRS) kretsfeil.

Er ikke klagen din oppført? Vennligst kontakt vår kundeservice

Bestill fra lager og spar tid!

Enkelt og raskt: Bestill delen direkte fra lager. Det er pant på delen som du får tilbake så fort den defekte delen er mottatt og undersøkt av oss. Bestill før kl 1600 på arbeidsdager og du har delen innen kort tid hos deg.

Hvordan vi jobber

Vi overhaler den delen du har sendt. Prisene er eksklusive fraktkostnader og mva. Våre priser er kun for verksteder og forhandlere og ikke for private.

La oss reparere en 7G-Tronic (722.9) TCU

7G-Tronic finnes på de fleste Mercedes-biler, og tilsvarer DSG-mekatronikken for Volkswagen-gruppens biler. 7G-Tronic ble først introdusert i 2003 på alle Mercedes-modeller med 8-sylindere som hadde en syv-trinns girkasse. Fordi den var lett og pålitelig, ble TCU og girkasse snart lagt til visse 6-sylindrede dieselmotorer også. Til tross for at den brukes som en syvtrinns girkasse, har 7G-Tronic faktisk ni gir - syv kjøregir og to revers. De to reversgirene ble introdusert for å gi bilen en enklere og mer komfortabel kjøring når du bruker revers.

Vanlige feil og feilkoder

7G-Tronic er plassert på ventilhuset inne i girkassen, og den vil sannsynligvis møte lengre perioder med intens varme som kan bygge seg opp i girkassen. På grunn av dette er det sannsynlig at TCU kan utvikle ulike typer feil over tid, noe som fører til at kjøretøyet lider av følgende:

  • Kjøretøyet starter ikke
  • Dårlig eller ute av stand til å skifte gir
  • Plutselig tap av kjøreevne under kjøring
  • Clutchen hopper

Disse feilene kan være forårsaket av en rekke forskjellige feilkoder, som kan omfatte:

  • Y3 / 8N1 - Turbinhastighetssensor
  • P0717 - Signalet fra komponent Y3 / 8n1 (Turbinhastighetssensor (VGS)) er ikke tilgjengelig
  • P0718 - Komponent Y3 / 8n1 (turbinhastighetssensor (VGS)) er defekt
  • Y3 / 8N2 - Intern hastighetssensor
  • P2200 - Signalet fra komponent Y3 / 8n2 (Intern hastighetssensor (VGS)) er ikke tilgjengelig
  • P2201 - Komponent Y3 / 8n2 (intern hastighetssensor (VGS)) er defekt
  • P2767 - Signalet fra komponent Y3 / 8n2 (Intern hastighetssensor (VGS)) er ikke tilgjengelig
  • P2768 - Komponent Y3 / 8n2 (intern hastighetssensor (VGS)) er defekt Andre feilkoder for intern hastighetssensor: P2204, P2205, P2206, P2207
  • Y3 / 8N3 - Utgangshastighetssensor
  • P0722 - Utgangshastighetssensor uten signal
  • P0723 - Utgangshastighetssensor (VGS) er defekt
  • Y3 / 8S1 - Sensor for overføringsrekkevidde
  • P0705 - Feil i overføringsområdesensorkretsen
  • P2716 - Trykkregulering magnet "D" elektrisk

Reproduksjonsprosessen

Når du sender inn 7G-Tronic, trenger vi bare TCU-platen og ikke ventilhuset (i metall) som den er festet til. Vi vil alltid teste TCU på et girkasseoppsett for å simulere enheten som den er på kjøretøyet. Ved å teste den først kan vi bekrefte om vi er i stand til å finne de rapporterte feilene med enheten.

Hvis vi finner feil med TCU, vil vi gjennomføre en full reproduksjon av enheten. Vi vil alltid følge opp dette med en EOL-test (End of Line) som gjør at vi kan godkjenne at reproduksjonen har løst alle rapporterte feil.

Andre potensielle feil

Det har vært kjent at feil andre steder på bilen kan gi samme eller lignende feil som 7G-Tronic. Vi vil alltid foreslå teknikere å fullføre full testing før de sender en enhet til oss, som bør inkludere - full diagnosekontroll, kontroll av ødelagte eller korroderte ledninger, defekte sensorer eller mekanisk skade på selve girkassen. Hvis du mener at 7G-Tronic er feil, kan du fortsette og fylle ut bestillingsskjemaet for reproduksjon.

Kundevurderinger