Motorstyreenheter
For å se priser, må du registere deg
I 1.4 TFSI- og 1.4 TSI-motorene til Audi, Seat, Skoda og Volkswagen (modellår 2007-2013) kan feilkoden P0245 oppstå. Denne vises også som feilkoder 16629/000581 og har beskrivelsen: "Magnetventil (A) for Boost Pressure Control (N75): Short to Ground". Dette indikerer en kortslutning til jord i N75-magnetventilen, som styrer turbotrykket via en 5V-kontroll. Når ECU-en oppdager en unormalitet, kan den utløse nøddriftsmodus for å sikre at det ikke forårsakes skade på motoren.
Årsaken til denne feilen kan teknisk sett være en feil 5V-forsyning fra ECU-en selv, noe som forårsaker at N75-solenoiden utilsiktet kortslutter til jord. I praksis rapporterer sjåfører ofte om uregelmessig turborespons, tap av kraft og muligens at bilen går i nødmodus. Dette indikeres ofte ved at kontrollampen for motor (MIL) lyser.
Hvis feilkode P0245/16629 oppstår, kontroller først N75-magnetventilen og inspiser ledningene. Dette er et viktig første skritt, da disse to ofte er årsaken til feilen. Er disse i orden? Da er feilen sannsynligvis forårsaket av Bosch MED17.5.5 ECU.
Hos ACTRONICS kan vi overhale Bosch MED17.5.5 ECU med vår spesialistiske reparasjonstjeneste, med fokus på den interne elektronikken til ECU. Overhalingen tilbyr en bærekraftig og kostnadseffektiv løsning, i stedet for å kjøpe en ny motorstyreenhet, og sikrer at feilkoden kan slettes.
Den overhalte modulen oppfyller igjen de originale spesifikasjonene og leveres Plug & Play, noe som betyr at omprogrammering eller omlæring ikke er nødvendig. I tillegg gir ACTRONICS to års garanti på det leverte arbeidet.
Har du spørsmål om reparasjon av MED17.5.5 VAG ECU? Vår tekniske kundestøtte for profesjonelle, står klar til å hjelpe deg. Våre produktspesialister er tilgjengelige for støtte på hverdager mellom 8:00 og 17:00.
© 2025 ACTRONICS AS. All Rights Reserved.