Hybride og elektriske biler består av andre komponenter enn en bil med forbrenningsmotor. En helelektrisk bil har ikke lenger deler som tennplugger, stempler, eksossystemer, clutch ventiler og andre bevegelige deler. Den største forskjellen sammenlingnet mded en "ICE" er naturligvis elektromotoren som henter sin energi fra en batteripakke. Men hva om en avansert elektronisk del sliter med problemer? Da kan vi kanskje tilby en løsning!
I en verden hvor vi stadig mer bevisst må omgås grunnstoffer og CO²-utslippene i forbindelse med utvinningen av disse, er renovering et perfekt alternativ til nytt. For hvorfor skulle man bytte ut en defekt del med en ny når den sannsynligvis kan repareres? Alle komponenter går gjennom en intensiv test, slik at vi er sikre på at den fungerer optimalt under alle forhold. Med overhaling og renovering stimuleres den sirkulære økonomien og sammen begrenser vi avfallsstrømmen av elektroniske komponenter uten at kvaliteten forringes.
Be om tilbud
I de siste årene har bevegelsen Right to Repair (Retten til å reparere) blitt større. Retten til å reparere er en filosofi hvor såvel den profesjonelle som den private kunden blir satt i stand til å fritt kunne velge reparasjon av et (elektronisk) apparat i tilfelle en mekanisk eller teknisk defekt. Det er fire søyler som er viktig for Right to Repair, nemlig:
Siden vi kan sette fokus på å bare skifte ut den defekte komponenten i produktet, er prisen på en renovert del betydelig lavere enn prisen på en ny del. Kostnadene til nye elektroniske deler blir stadig høyere, som en følge av en økende grad av kompleksitet. Forskjellen i pris mellom renoverte og nye deler vil derfor øke fremover. Sammen gjør vi bileierskapet så rimelig som mulig og renovering bringer deg videre!
Denne computeren er den viktigste elektroniske komponenten i batteripakka til Toyota Prius. Det er denne delen som kontrollerer batteriet. Modulen gir et signal til resten av styreenhetene om den går i stykker for å hindre skader på batteriene.
Toyota Prius XW
Ta kontakt med oss.
Spør man mannen i gata om å ramse opp fem kjente ting ved Tesla, vil denne skjermen garantert stå på lista. MCU er Teslas "Media Control Unit". Via denne store skjermen som befinner seg sentralt på dashbordet, kan man betjene bilens infotainmentsystem.
Tesla Model S
Tesla Model X
BMS, også kalt JX1, har tre hovedoppgaver. Det er beskyttelse av batteripakka ved å holde seg innenfor gitte grenser, overvåke at opplading av batteripakke går riktig for seg og å optimalisere batterikapasiteten og batterienes levetid.
Volkswagen Jetta Hybrid
Ved siden av det tradisjonelle, analoge instrumentet, var Golf VII også leverbar med et digitalt dashbord. Dette digitale instrumenthuset kalles hos Volkswagen Virtual Cockpit eller Digital Cockpit. Dette tilvalget gir Golf del lille ekstra med tanke på modernitet og utstråling.
Volkswagen Golf 7
Deze OBC Battery Charger er utviklet av VAG-konsernet for Volkswgen e-Golf og Audi Q7 e-tron. Vekselstrøm blir omsatt til likestrøm slik at energien kan lagres i batteriet. Feilkode P33E100 kan forårsakes av denne delen.
Audi Q7 4M
Volkswagen e-Golf
Når en Tesla blir koblet til strømnettet, leveres det vekselstrøm. Batterier lagrer energi som likestrøm. Bilens ombordlader sørger for en konvertering fra vekselstrøm til likestrøm slik at batteriet kan ta i mot energien.
For sin hybridmotor utviklet Renault PEB-omformeren. PEB står for Power Electronics Block og er montert oppe på motoren. Oppgaven til PEB er å drive motorens tre viklinger og å konvertere 400V vekselstrøm til 12V likestrøm.
Renault Kangoo
Renault Zoe
Spør om et tilbud!
© 2025 ACTRONICS AS. All Rights Reserved.