Motorstyreenheter reparasjon Bosch EDC16CP33

For å se priser, må du registere deg

Mer enn 5000 kunder gir oss en 9,4!
Bosch EDC16CP33 - Motorstyreenheter reparasjon
Ved å velge å overhale denne delen sparer du 0,70 kg i råvarer.

Vanligste problemer

  • Feil i 5 volt krets
  • Problemer med jordforbindelse
  • DF107 / DF038 / P062F - Internal Control Module EEPROM Error
  • P0606 - PCM / ECM Processor Fault

Er ikke klagen din oppført? Vennligst kontakt vår kundeservice

Bestill fra lager og spar tid!

Enkelt og raskt: Bestill delen direkte fra lager. Det er pant på delen som du får tilbake så fort den defekte delen er mottatt og undersøkt av oss. Bestill før kl 1600 på arbeidsdager og du har delen innen kort tid hos deg.

Hvordan vi jobber

Vi overhaler den delen du har sendt. Prisene er eksklusive fraktkostnader og mva. Våre priser er kun for verksteder og forhandlere og ikke for private.

Bosch EDC16C33 ECU | Overhaling styreenhet til 2.0 DCI /CDTI motorer

At Nissan, Opel og Renault har samarbeidet i en ikke altfor fjern fortid er ingen hemmelighet. I perioden rundt 2006 til 2012 jobbet de sammen for å utvikle 2- liter DCI/CDTI-motoren. Denne typen motor kjenner du igjen på motorkoden M9R780. For motormanagementet banket denne alliansen på døren til Bosch. De utviklet i sin tur EDC16CP33. Denne styreenheten er tilpasset i Opel Vivaro og Renault Trafic. Og for de ekte teknikerne blant oss som lurer på hva bokstavene og tallene står for:

  • EDC: Electronic Diesel Control
  • 16: Dette sier noe om hvilken generasjon Bosch styreenhet det er, altså 16. generasjon i dette tilfellet
  • CP: Her står C for Common Rail og P for Piezo. Innsprøytningsdysene betjenes av et piezoelement. Motstanden i denne styreenhete er temmelig høy, +/- 180 kOhm. Det sørger for at injektoren kan jobbe raskere slik at flere innsprøytninger kan utføres
  • 33: Dette tallet angir modellen innen denne ECU typen.

For hvilke problemer kan ACTRONICS tilbyh en renoveringsløsning?

  • UCH2 lampen lyser permanent
  • Feil i 5V-kretsen (er bare 4V)
  • Diverse defekte jordingspunkter
  • P062F - Defekt interne EEPROM i styreenheten
  • P0606 - Defekt interne EEPROM i styreenheten
  • DF038 / DF107 - Defekt interne EEPROM i styreenheten

Renoveringsløsning for Bosch EDC16CP33 ECU av ACTRONICS

ACTRONICS tilbyr en bærekraftig og kostnadseffektiv renovering av defekte Bosch EDC 16CP33 styreenheter. Med vår overhalingstjenester bidrar vi til den sirkulære økonomien ved å reparere og gjenbruke bestående deler. Ved å velge renovering sparer du ikke bare kostnader sammenlignet med anskaffelse av ny del, men profiterer du også fra 2 års garanti på overhalingen. Vi leverer den ferdige delen "plug & play", hvilket vil sit at styreenheten fungerer med en gand den er installert, uten at omprogrammering er nødvendig. For bilbedrifter er dette en rimelig og pålitelig løsning som hjelper kundene raskt tilbake på veien.

Registere et oppdrag for Bosch EDC16CP33 ECU

Bilbedrifter kan lettvint og greit legge inn et renoveringsoppdrag på Bosch EDC16CP33 ECU via vår hjemmeside. Logg inn eller registrer deg og fyll inn skjemaet. Vi anstrenger oss for å overhale og returnere delen innen 2 arbeidsdager etter at den er ankommet oss. NB! Vi samarbeider utelukkende med bilverksteder og -forhandlere. Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med oss via kontaktskjemaet, våre produktspesialister står klare til å hjelpe.

Hva bør man gjøre ved feilkoden P2146 / P2149 - Funksjonsfeil styreenhet?

Vi får ofte spørsmålet om feilkodene P2146 og/eller P2149 (feil med innsprøytningsdyser) blir forårsaket av en defekt styreenhet. Dette er nesten aldri tilfellet. Årsaken er så godt som alltid problemer med piezoelementene i dysene eller ledningene til dysene. Kontroller motstanden i dysene seg imellom. Motstanden skal være omtrent 180kOhm. Utfør alltid en kontroll først og om det er nødvendig, bytt ut den defekte injektoren eller skadede/dårlige ledninger.

Ved disse feilkodene kan det også forekomme at injektoren på sylinder 1 er defekt, noe som gjør at motoren ikke starter. Dette problemet løses som regel ved å skifte ut den defekte injektoren.

Leser du ut Renault-feilkoden DF891 eller DF892, hvor det vises til en kortslutning til injektorene eller at bilern stopper igjen rett etter start? Også her er årsaken høyst sannsynlig en kortslutning i injektor 1. Og også i dette tilfellet vil bytte av den defekte injektoren løse problemet.Kort sagt: Problemer relatert til injektorer har nesten aldri i sin årsak i en defekt EDC16CP33.

1. Logg inn eller opprett en konto

ACTRONICS samarbeider utelukkende med bilfirmaer, merkeforhandlere og spesialister. Du trenger en ACTRONICS-konto for å legge inn en bestilling. Kundeservicen vår vil vurdere om kontoen din vil bli godkjent basert på informasjonen du oppgir.

2. Finn delen din og opprett en bestilling

Velg kjøretøyet ditt øverst på denne siden, og velg delenummeret du kan lese på delen. Klarer du ikke å lese OE-nummeret? Velg deretter alternativet «OE-nummeret er ikke i listen» på denne siden. Finner du ikke delen? Be deretter om et tilbud.

3. Skriv inn diagnostikkinformasjonen og bestillingsdetaljene dine.

Når du sender inn en revisjonsordre, ber vi om mer informasjon om diagnosen din, for eksempel observasjoner og/eller en feilkode. Dette vil hjelpe oss med å gjennomføre revisjonen. Etter dette velger du frakt- og betalingspreferanser og starter bestillingen.

4. Pakking og frakt

Sørg for at delen er forsvarlig pakket slik at den ikke blir skadet under transport. Har du valgt vår hentetjeneste? Vi sørger da for at delen blir hentet hos deg. Dette skjer ofte i løpet av få timer på virkedager (mellom kl. 08.00 og 18.00). Har du valgt å sende selv? Ta deretter pakken med til et pakkeutleveringssted i nærheten av deg. I begge tilfeller vil du motta instruksjoner fra kundeservicen vår.

5. Vi tester komponenten.

Vi tester og inspiserer delen din så snart den ankommer oss. Så starter vi revisjonen. Noen ganger viser testen vår noe annet enn den diagnostiske informasjonen. I så fall vil vi kontakte deg og dele våre funn og diagnose. Vi tar kun betalt for testing og ingen revisjonskostnader.

6. Vi reviderer delen.

Våre spesialister vil overhale delen din. Du vil motta oppdateringer slik at du alltid er oppdatert på statusen på oppgaven din. Når delen din består den siste testen vår, sender vi den til deg. Om nødvendig tilbyr vi ytterligere verkstedinstruksjoner og tips.