For å se priser, må du registere deg
Er ikke klagen din oppført? Vennligst kontakt vår kundeservice
At Nissan, Opel og Renault har samarbeidet i en ikke altfor fjern fortid er ingen hemmelighet. I perioden rundt 2006 til 2012 jobbet de sammen for å utvikle 2- liter DCI/CDTI-motoren. Denne typen motor kjenner du igjen på motorkoden M9R780. For motormanagementet banket denne alliansen på døren til Bosch. De utviklet i sin tur EDC16CP33. Denne styreenheten er tilpasset i Opel Vivaro og Renault Trafic. Og for de ekte teknikerne blant oss som lurer på hva bokstavene og tallene står for:
ACTRONICS tilbyr en bærekraftig og kostnadseffektiv renovering av defekte Bosch EDC 16CP33 styreenheter. Med vår overhalingstjenester bidrar vi til den sirkulære økonomien ved å reparere og gjenbruke bestående deler. Ved å velge renovering sparer du ikke bare kostnader sammenlignet med anskaffelse av ny del, men profiterer du også fra 2 års garanti på overhalingen. Vi leverer den ferdige delen "plug & play", hvilket vil sit at styreenheten fungerer med en gand den er installert, uten at omprogrammering er nødvendig. For bilbedrifter er dette en rimelig og pålitelig løsning som hjelper kundene raskt tilbake på veien.
Bilbedrifter kan lettvint og greit legge inn et renoveringsoppdrag på Bosch EDC16CP33 ECU via vår hjemmeside. Logg inn eller registrer deg og fyll inn skjemaet. Vi anstrenger oss for å overhale og returnere delen innen 2 arbeidsdager etter at den er ankommet oss. NB! Vi samarbeider utelukkende med bilverksteder og -forhandlere. Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med oss via kontaktskjemaet, våre produktspesialister står klare til å hjelpe.
Vi får ofte spørsmålet om feilkodene P2146 og/eller P2149 (feil med innsprøytningsdyser) blir forårsaket av en defekt styreenhet. Dette er nesten aldri tilfellet. Årsaken er så godt som alltid problemer med piezoelementene i dysene eller ledningene til dysene. Kontroller motstanden i dysene seg imellom. Motstanden skal være omtrent 180kOhm. Utfør alltid en kontroll først og om det er nødvendig, bytt ut den defekte injektoren eller skadede/dårlige ledninger.
Ved disse feilkodene kan det også forekomme at injektoren på sylinder 1 er defekt, noe som gjør at motoren ikke starter. Dette problemet løses som regel ved å skifte ut den defekte injektoren.
Leser du ut Renault-feilkoden DF891 eller DF892, hvor det vises til en kortslutning til injektorene eller at bilern stopper igjen rett etter start? Også her er årsaken høyst sannsynlig en kortslutning i injektor 1. Og også i dette tilfellet vil bytte av den defekte injektoren løse problemet.Kort sagt: Problemer relatert til injektorer har nesten aldri i sin årsak i en defekt EDC16CP33.
0 281 011 814
0 281 012 658
0 281 012 659
0 281 012 997
0 281 013 855
0 281 013 856
0 281 013 874
0 281 014 208
0 281 014 350
0 281 014 351
0 281 014 354
0 281 014 360
0 281 014 361
0 281 014 362
0 281 014 547
0 281 014 646
0 281 014 648
0 281 014 858
0 281 014 859
0 281 015 321
0 281 015 323
0 281 015 781
0 281 017 185
0 281 017 187
0 281 017 243
0 281 017 607
0 281 018 172
0 281 018 918
0 281 031 168
141006121
23710 JD78E
23710 JG78E
23710-0746R
23710-BB47A
23710-BR40A
23710-JD78B
23710-JD78D
23710-JG78B
23710-JG78D
23710-JY0
237103-UH7A
237105087R
8200462452
8200560320
8200589813
8200666516
8200666519
8200688494
8200726880
8200752059
82007773853
8200823728
8200859807
8200889497
8200937158
8200946162
8201119303
8201127801
8201287631
ACTRONICS samarbeider utelukkende med bilfirmaer, merkeforhandlere og spesialister. Du trenger en ACTRONICS-konto for å legge inn en bestilling. Kundeservicen vår vil vurdere om kontoen din vil bli godkjent basert på informasjonen du oppgir.
Velg kjøretøyet ditt øverst på denne siden, og velg delenummeret du kan lese på delen. Klarer du ikke å lese OE-nummeret? Velg deretter alternativet «OE-nummeret er ikke i listen» på denne siden. Finner du ikke delen? Be deretter om et tilbud.
Når du sender inn en revisjonsordre, ber vi om mer informasjon om diagnosen din, for eksempel observasjoner og/eller en feilkode. Dette vil hjelpe oss med å gjennomføre revisjonen. Etter dette velger du frakt- og betalingspreferanser og starter bestillingen.
Sørg for at delen er forsvarlig pakket slik at den ikke blir skadet under transport. Har du valgt vår hentetjeneste? Vi sørger da for at delen blir hentet hos deg. Dette skjer ofte i løpet av få timer på virkedager (mellom kl. 08.00 og 18.00). Har du valgt å sende selv? Ta deretter pakken med til et pakkeutleveringssted i nærheten av deg. I begge tilfeller vil du motta instruksjoner fra kundeservicen vår.
Vi tester og inspiserer delen din så snart den ankommer oss. Så starter vi revisjonen. Noen ganger viser testen vår noe annet enn den diagnostiske informasjonen. I så fall vil vi kontakte deg og dele våre funn og diagnose. Vi tar kun betalt for testing og ingen revisjonskostnader.
Våre spesialister vil overhale delen din. Du vil motta oppdateringer slik at du alltid er oppdatert på statusen på oppgaven din. Når delen din består den siste testen vår, sender vi den til deg. Om nødvendig tilbyr vi ytterligere verkstedinstruksjoner og tips.
© 2025 ACTRONICS AS. All Rights Reserved.